Вже традиційно з 25 листопада по 10 грудня наша школа підтримує Всеукраїнську ініціативу - акцію «16 днів без насилля». Цей рік не став винятком.
На лінійці присвяченій старту акції учні разом з психологом та педагогами школи спробували коротко, але відверто поговорити про те, що таке насильство, які почуття, емоції воно викликає, і як реагувати на це явище. Зрозуміло, що одна зустріч не може вирішити всіх проблем, дати відповіді на всі запитання, але може стати поштовхом до змін на краще.
Іноді навіть звичайнісінька казка може показати, що насилля породжує тільки насилля.
Так, разом із учнями 5,6,7,8-их класів ми спробували інсценізувати відому дитячу казку «Про ведмедика та того хто в річці живе». В невеликих групах по четверо чоловік, кожен грав роль, яку собі обрав (Ведмежа,Зайчик,мудрий Їжачок, Той хто в річці живе), учні фіксували власні відчуття, та думки з приводу запропонованого сюжету, граючись. Як відомо, за сюжетом, Ведмедик побачив відображення в річці і злякався. По пораді Зайця він узяв палицю, але і той, хто живе в річці, теж узяв палицю... Мудрий Їжак порадив Ведмедикові посміхнутися і подружитися з тим, хто живе в річці. Що Ведмедик успішно зробив.
Учні переконалися, те що ти «надсилаєш» іншому, отримуєш взамін. Якщо це буде усмішка ти отримаєш у стократ привітнішу, але якщо це буде гримаса злості, агресії чи ненависті, то і злість повернеться до тебе.
«Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш!»
(Цар Соломон)
Також цього дня школярам було запропоновано прийняти участь в цікавому експерименті – протягом 16 днів (з 25 листопада по 10 грудня) спробувати утриматися від словесних образ, бійок, штовхань, будь-яких форм насилля щодо оточуючих, приєднавшись до шкільної акції «Ця рука нікого не вдарить». Ті учні, які зважилися на участь у цьому експерименті, зафіксували свою згоду на спеціально підготованому ватмані, залишивши відбиток власної долоні з підписом та датою початку акції.





Попереду учнів чекають цікаві зустрічі з психологом, перегляди документальних відеофільмів, групові дискусії, тематичні класні години приурочені до важливих дат, які створюють своєрідний символічний ланцюжок, поєднуючи заходи проти насильства та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є прямим порушенням прав людини.
|