Основними завданнями заходу були:
- формування антисуїцидальних бар’єрів серед учнів;
- підвищення групової згуртованості дитячих колективів;
- створення позитивного психологічного клімату;
- сприяння формуванню позитивного образу Я, комунікативної компетентності, ціннісного відношення до життя;
- підвищення рівня внутрішньої саморефлексії учнів.
Захід розпочався з урочистої лінійки, де учні 1-9 их класів отримали інформацію від директора школи та практичного психолога щодо проблеми скоєння самогубств у сучасному суспільстві, ознайомилися з способами попередження негативних переживань та емоційних станів у повсякденному житті. Цього дня учні отримали незвичайну нагоду висловити свою думку на "паркані" психологічного розвантаження з приводу цінності власного життя, а саме дати відповідь на таке, здавалося б, просте запитання «За що я люблю життя?».


Заряд позитивного настрою учні та педагоги отримали, беручи участь у невеликих але енергійних вправах , так званих, психогімнастичних іграх. Це дозволило покращити загальний настрій, зняти напругу, та наочно продемонструвати, як швидко можна змінити сум на радість, негатив на позитив, якою великою цінністю є можливість мати поруч себе товаришів та хороших педагогів, з якими можна не тільки навчатися, але і повеселитися, погратися, як важливо співпрацювати один з одним і бути людяним. Адже саме негатив, незадоволеність, гордість, пиха, жадібність, постійна емоційна пригніченість веде до руйнації, і навпаки, любов до людей, життя, усвідомлення власної цінності та унікальності дозволяє нам долати труднощі, не опускати рук, вірити в себе і свої сили.
Особливо різко це відчуваєш коли ситуація у країні така непроста, коли звідусіль лунає інформація про втрати - людські, матеріальні, духовні, втрати віри, втрати сил, наснаги. Тепер як ніколи відчуваєш цінність власного життя, кожна людина потребує віри в свої сили. Сила підтримки, добра, турботи, піклування, любові – це внутрішні ресурси , які є у кожного з нас, вони безкоштовні, невичерпні, і міру їм кожен встановлює самостійно.
Відомо, що дитина подібно губці всмоктує все добре і зле навколо неї. Завдання дорослого допомогти і показати як відбирати з маси того потоку, що ллється на нас з екранів телебачення, комп’ютерів корисну інформацію. Постійно говорячи про негативні явища, акцентуючи увагу на подібних переживаннях, ми тільки примножуємо їх у своєму житті. Варто пояснювати учням, що на противагу смерті можна обрати життя, злу - добро, сумові – радість і т.д.. Говорячи про позитив, збільшуємо його у своєму житті, тому і на шкільних заходах ми стараємося не акцентувати увагу на боротьбі з чимось, а навпаки підтримати те корисне і добре, що є у кожного із нас – здоров’я, життя, любов, добро. Ще М.Тереза казала : «Я ніколи не приєднаюся до руху проти війни… покличте мене, коли з’явиться рух за мир». Все, на чому зосереджена наша увага, ми впускаємо у своє життя. Коли хтось сильно обурюється з приводу нескінченних невдач, поразок, страждань, він додає їм енергії.
Коли людина фокусує увагу на негативних подіях, вона не тільки додає їм сил, а й створює ще більше неприємностей у своєму власному житті. Фокусуючись на хорошому, наш настрій покращується, і ми приносимо більше хорошого в світ.
На просвітницькому заході «Життя прекрасне» ми спробували показати учням, що власне саме усвідомлення своїх життєвих цінностей дозволяє піднятися на новий вищий щабель розуміння того хто ти є і для чого живеш. Життя перестає бути безцільним коли ти усвідомлюєш свої місце та роль, завдання та прагнення, силу та мету, і можеш дати відповідь на питання «За що я люблю життя?»
Відомий російський класик В.Маяковський писав:
«Послушайте!
Ведь, если звезды зажигают -
значит — это кому-нибудь нужно?
Значит — кто-то хочет, чтобы они были?..»
Якщо ми тут, значить не просто так, а для чогось. У кожного є своя важлива місія, є власна «роль» неповторна і неоціненна, не замінима…
Підводячи підсумки, зауважимо, що багатьом учням нашої школи захід «Життя прекрасне» сподобався, як і акція приурочена до Всесвітнього дня запобігання суїциду . Відповіді на питання «За що я люблю життя?» цікаво не тільки записувати на «паркані», але і читати.
$IMAGEх$



Сподіваємося, що і на далі учні, педагоги, батьки будуть записувати свої думки, пропозиції, створювати проективні зображення свого настою на шкільному «паркані» психологічного розвантаження.
Дякуємо учням та педагогам за виявлену активність, розуміння та допомогу у проведенні акції.